La SEIS ret homenatge a l’ideòleg del seu projecte educatiu, el Dr. Gabriel Ferraté

28-02-2024 09:41

La Socrates Educa International School Salou va celebrar el passat XX de febrer un acte d’homenatge al Dr. Gabriel Ferraté i Pascual amb la participació de l’alumnat des de 3r de Primària fins a BAT/IB. L’acte va servir per reconèixer la figura i la tasca del qui fou president d’honor de la Fundació Internacional Socrates Educa i ideòleg del projecte pedagògic Socrates Educa, traspassat el passat 11 de febrer.

El director de l’escola, Jonathan Day; la responsable del projecte pedagògic, Hermínia Martí, i el director general de la Fundació, Jaume Vilella, van aprofitar els seus parlaments per parlar de la saviesa i la visió de futur de Ferraté, que el van portar a desenvolupar projectes revolucionaris i innovadors, com “la nostra escola, una escola internacional, diferent, del s. XXI cap al s. XXII”. Però no només fou impulsor de la SEIS, va idear i concebre la Universitat Oberta de Catalunya (UOC), la primera universitat a distància a nivell internacional.

Amant dels reptes i de l’educació de qualitat, el Dr. Ferraté va liderar un projecte docent, innovador i preuniversitari fins a concebre el que avui coneixem com a Socrates Educa. Els inicis, el desenvolupament de l’escola i del seu projecte educatiu van ser protagonistes en els parlaments de l’acte d’homenatge a qui ostentà també el càrrec de director general d’Universitats d’Investigació i director general de Política Científica del llavors Ministeri d’Educació.

Abans, però, Gabriel Ferraté va ser rector de la Universitat Politècnica de Barcelona, càrrec per al que va ser escollit quatre cops més i durant 16 anys consecutius. També va ser membre del comitè executiu de la International Federation of Automatic Control (IFAC), director de l'Institut de Cibernètica i vicepresident del Consell Interdepartamental de Recerca i Innovació Tecnològica (CIRIT), a més de ser president de l'Institut Cerdà i membre de l'Institut d'Estudis Catalans, de l'Acadèmia de Ciències Mèdiques de Catalunya i Balears, de la Reial Acadèmia de Ciències i Arts de Barcelona i del Centre de Lectura de Reus. Va ser investit doctor honoris causa per la Universitat Politècnica de Madrid i per la Universitat de Lleida. El 1996 va rebre la Creu de Sant Jordi i el 2017 la UOC li va lliurar la medalla d'honor, la més alta distinció de la universitat. També va ser president de Caixa Tarragona entre 1995 i el 2010. Finalment, Patró fundador de la Fundació Escola Internacional del Camp, del que fou segon president i actualment el seu president d'honor des del curs 22/23.

Fent honor al seu mestratge, des de la Fundació es continuarà lluitant compromesos amb el territori, amb l’educació i amb la idea d’aconseguir una societat i un futur millor a partir de l’educació, que ell ha ajudat a transformar com pocs altres.